چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 329134
۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام نوروزی قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در ایام نوروز در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، به مفهوم عید در منابع دینی اشاره کرد و گفت: به تعبیر امام علی (ع)، هر روزی که انسان در آن گناهی مرتکب نشود، آن روز، عید است و ما باید بکوشیم که عید واقعی مان را روزی قرار دهیم که در آن در درگاه خداوند متعال، معصیتی نداشته باشیم و توجه داشته باشیم که عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید مرتکب گناه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به مقارن شدن ایام فاطمیه با نوروز از برنامه ها یاین اداره در این راستا سخن گفت و اضافه کرد: در ایام نورزو امسال که مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، برای چهارمین سال، دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در حال برگزاری است.

وی در خصوص طرح آرامش بهاری توضیح داد: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت ایام نوروز اجرا می شود که در همین راستا از 264 بقعه متبرکه قزوین، در 90 بقعه متبرکه شاخص این  طرح در حال برگزاری است.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم و ارتقای سطح فکری زائران و مسافران نوروزی از دیگر اهداف این طرح است که با برپایی نمایشگاه های متعدد و خیمه های معرفت این هدف دنبال می شود.

وی گفت: طرح آرامش بهاری مجموعه ای از برنامه های رفاهی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی است که در این طرح، خیمه های معرفت در بقاع متبرکه برپا می شود که روحانیت در این خیمه ها حضور یافته و به سوالات شرعی و شبهه ها پاسخ داده و مشاوره های تحصیلی و خانوادگی ارائه می دهند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی اظهارداشت: بخشی از برنامه های طرح آرامش بهاری به طرح سوگواره یاس نبوی اختصاص دارد که به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه در حال اجرا است.

حجت الاسلام نوروزی افزود: این سوگواره با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا به عنوان منشور دفاع از ولایت، ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیات واقفان و ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در امامزادگان اجرا می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha